Monday, September 14, 2009

SELAMAT HARI RAYA


Bismillahirrahmanirrahim..

Assalamualaikum w.b.t…

Alhamdulillah, pertama dan selamanya marilah sama-sama kita merafakkan rasa syukur kita kehadrat ilahi ( huhuhu..ayat skema yang dah selalu sangat orang guna untuk mulakan ucapan)..

Apa-apa pun entry kali ni lebih bersifat santai, sebabnya kita dah nak sambut raya…emhhhh sedihnya ramadhan sudah hampir dengan hari perpisahan, ramadhan akan meninggalkan kita, bagaimana ramadhan akan datang?, sempat ke tak kita nak sambut lagi..semoga ramadhan ini memberi perubahan yang positif pada diri masing-masing.

Dikesempatan ini, penulis ingin memohon seribu kemaafan (seribu je? Kenapa tak sejuta ke, sebillion ke? Hmmmm…boleh lah kan seribu pun) seandaianya ada kata yang menguris hati, ada tingkah laku yang tidak disenangi, ada janji yang terlupa nak di’patri’ (pergh…patri tu), ada sikap yang tidak disukai, dan yang sewaktu denganya lah..kita manusia kekadang kekhilafan diri tidak disedari empunya diri, oleh itu marilah saling ingat-mengingati supaya bila mati tak bawa dosa diri.

Firman Allah dalam surah an-nisa ayat 149 yang bermaksud:

Jika kamu menyatakan sesuatu kebajikan,menyembunyikannya atau memaafkan sesuatu kesalahan (orang lain), maka sungguh, Allah Maha Pemaaf, Maha Kuasa.

Kepada semua Ikwah dan Akhawatfillah…semoga dakwah terus menyinari gerakkan diri, sebagai da’ie yang bertebaran di bumi, tugas digalas tanpa rasa jemu dihati, semoga ramadhan kali ini memberi kekuatan diri untuk terus beramal dan menyampaikan seru ilahi kepada manusia-manusia yang ingin kembali juga mereka yang lalai perlu diingati, dengan pesan ilahi juga rasul yang dicintai, di sampaikan sepenuh hati..mohon maaf kekhilafan yang tidak disedari kerana penulis hanya seorang insan yang tidak terlepas dari kelalaian…kerana itu adalah ujian..untuk menjadi manusia yang terpilih.

Sekali lagi mohon maaf dari mula kita berukhwah sehingga hari ini terutama Kak Wan Azilah (k.gee yang disayangi) sekeluarga, akhawat Pasir Puteh Kelantan, akhawat Kolej Jaiputra, Mantan anak-anak usrahku yang kini sudah bertebaran menjalankan misi masing-masing, Ikhwah & Akhawat Perak (K.Nora, K.Afifah,K.Mah, K.Teh, K.Yong,K.Faridah, Ustz Fadhlan, Ustz Shahruzzaman,Ustz Zulkifli dan ramai lagi), kepada orang-orang lama dalam bidang dakwah ahli-ahli HELIKS, kepada Ikhwah dan Akhawat di WAMY Malaysia (K.Dayang termasuk kat sini kan? ;)) dan tak lupa juga kepada naqibah yang dihormati K.Rosmawati, serta ahli-ahli usrahku. (Fuhhh…panjang lebarnyelah ucapan)

Tidak lupa juga kepada sesiapa yang mengenali diri ini, Mohon maaf sekali lagi. Juga kepada seluruh keluarga besar Hj Ahmad b.Hj Minus dan Hajah Patimah bt Hj. Sanusi (bila nak buat reunion family besar kita ni???)….SELAMAT HARI RAYA ,MAAF ZAHIR DAN BATIN.

P/S: Balik kampung…ooooooo..balik kampung….;)

No comments: